Blogger Template by Blogcrowds

let's have some iodine!

sebenarnya aku tatau nk crita ape psl restoran seafood ni, if nk ikutkan Serkam or Umbai kt Melaka tu jauh lagi layan daripada sini. tapi tula, nk gi Serkam or Umbai nk kne naek flight plak, ke Tawargi ni naek taxi je. so dengan pertimbangan akal yg masih relevan, kami pn pilihla Tawargi :D



selamat datang ke El- Tawargi Fish Restaurant (iklan berbayar ni) bersama Padil dengan gaya tersendiri sebagai duta Tawargi . (apsl la ade gambar siput 'khinzir tu?)pelik2 ke mmg ade menatang tu kt laut?huhu. jap2, FYI, bukan setakat seafood je ade kt cni, riverfood pn ade jgk ye :D



time ni la plg 'jam'...nk makan pun susa, sebab nk kne pilih which one yg cmbest. tp sepanjang aku ke Tawargi ni, aku randomize je pilih, n ape aku dpt aku sebat. jenis panggilan ikan kan berbeza di setiap tempat, contohnya ikan siakap kt cni bukan nama still bernama siakap, ade la nama laen dlm arabnya (jgn tanya aku,aku tatau) huhu



so dgn yakin aku amekla "bury singari" yg combo tu (korg jgn ingat KFC je ade combo) hahaha. dengan hanya 15 genih, korg akan dapat nasi, seekor ikan (either dipanggang, goremg or stim). kitorg ade gakla amek tambahan seperti sup seafood (yg ni mmg sedap gila), udang dan sotong goreng tepung yg mengasyikkan. Lala goreng aritu order gak, tapi x sampai, haih



sempat kitorg amek gamba sat, yela byk tul kerja2 berat sehari dua ni (pindah and bla3), so time ni la time plg best nk relax2. ape lagi, kami pun makan la selahap yang mungkin selepas bergambar. so later, sape2 nk belum makan Tawargi, pegi la merasa. just, sediakan wang secukupnya ye :)

6 comments:

kuatnya korang makan.. kalau dah nama lelaki tuh tadi, memang semua telan je..

3 July 2008 at 04:23  

mmg la laki cm2...laki xde kesah sgt if berat bdn naek or not...hahaha tp if pempuan, diet je mmjg..ntah ape2 ntah

3 July 2008 at 07:43  

baru la aku nampak muke aku sekeping dalam blog yang "agung" ni..

ye la.. sape la kite kan.. org2 sisihan aje..

3 July 2008 at 13:36  

mule la tu nk wat cite sedey...yela2,pasni muka kauu je..xde muka bf aku yg laen ye..haha

3 July 2008 at 18:32  

nama pun perempuan.. ada la plak perempuan x jaga makan.. kalau ada, maknanye perempuan tuh memang tuttttt..... hahahhahaha

3 July 2008 at 23:49  

singgari 15 genih?bole tahan~..lame tak makan singgari..lenkali aku sampai sane ko bole la bwk aku gi kan?tp tanak makan ikan sungai..boring dh rasa de..lagipon schistosoma byk..haha..ble la aku nak ke mansoura lagi..

9 November 2008 at 14:34  

Newer Post Older Post Home