Blogger Template by Blogcrowds

Sehari Bersama Pakar Bekam

(NOT FOR FAINT-HEARTED)

Bekam or cupping adalah one of the method utk buang darah kotor dari badan kita . bekam ni dh lama je, jadi amalan Rasulullah satu ketika dahulu (sunnah tu). dulu gunakan gading, but now dh hadhari kn :p,so dh ade la set bekam moden

so
aku pgla wat bekam kt saudara ZAI KILER (bukan nama sebenar), dibantu photo shooter HAQ VISTA dan penaja utama, NIKE.

1) Set bekam modern ni mmg menakutkan, terdiri daripada cups, alcohol, pisau cukur, pumper, tissue, and bandage tambahan (jika kecelakaan berlaku) hee


2)
Urutan dilakukan sebelum procedur demi kelancaran aliran darah. Kemudian
pumper digunakan utk proses 'cupping' -rujuk gambar di atas


3) Alat radas dibiarkan 5-7 minit demi penggumpalan darah. ketika inilah pain pathway mula diaktifkan (2 prosedur seterusnya seriously memedihkan), hehe



4)
Setelah cup dibuka, alkohol disapu di kawasan bekam. sebilah picau cukur yg tajam di hiriskan di kawasan bekam bertujuan untuk melukakan.

5) Proses cupping dilakukan semula demi mengeluarkan darah. see, tu la darah kotor aku. (^_^)


Dari Ibnu Abbas r.a. Rasulullah bersabda : "Kesembuhan (ubat) itu ada pada tiga
cara: dengan minum madu, berbekam, dan dengan besi panas. Dan aku melarang
ummatku dengan besi panas." (Hadist Bukhari)


hubungi ZAI KILLER utk rawatan percuma! hee


7 comments:

yan,aku rase sume dak2 medic kene blaja bekam ahh,,,tak gitu?
ko promote HH bekam,,,ktmesia nanti..pastu roger aku!!
ahaha

13 June 2008 at 20:59  

korg xde wakil akhawat ke?

14 June 2008 at 00:03  

hehe..btol ke free??susah sket nak percaye mende2 free nih..hehehehe

14 June 2008 at 01:06  

yan.. sehari bersama One Piece die hard fan tamau..? keke

14 June 2008 at 04:23  

nie mesti pah loser yg wat bekam nie...haha

14 June 2008 at 21:09  

pah loser sape?
zai killer ade la..huhu

15 June 2008 at 09:29  

saya x boleh buat bekam. terus pengsan..

27 June 2008 at 04:15  

Newer Post Older Post Home