Blogger Template by Blogcrowds

(SSK)

Di hari jumaat yg mulia ni, izinkan aku nk mendedahkan satu kemusykilan yg sering di praktikkan pelajar lelaki Malaysia kt cni sekian lama (bukan smua la, segelintir~) hehe. yakni tajuk kt atas tu la.tau x ape SSK? haa aku tau korg tatau sebab aku yg baru cipta nama tu, haha.

SSK tu dikata ertikan sebagai SYNDROME SKIP KHUTBAH.

adakah anda terdiri dari golongan2 tersebut? sila check diagnosis and symptoms di bwh ni;

  1. masjid dekat ngan uma, so khutbah tu leh je di dengar dari bilik kte sendiri (samar2 je pn). so student2 ni slalu la leh budget, bila dah nk start je smyg, br nk rushing pergi, itupun kalau bajet btul la. (mazhab mana la korg ikut)
  2. Khutbah kt cni in arabic kn, so agak susa sket nk phm, heee. spesis ni berpendapat, baek xya gi, bukan paham pun (alasan mmjg)
  3. member tunggu member, alasan yg pd aku cukup x munasabah, ahaha. padahal mmg niat nk skip khutbah, kn2. aku tau
  4. sengaja or tidak sengaja menidurkan diri sebelum smyg jumaat, manusia2 jenis ni xleh disalahkan. cume yg salah tu bila dh nk dekat smyg jumaat tu la br nk tdo, tu mmg xleh bla.
  5. saje nk pekena kan member, x kejut semayang jumaat. pas2 nati mengejek member x gi smyg jumaat. ingat klaka ke? (sape2 yg wat ni, anda mmg jahil) haha
act aku tergolong gak dlm penyakit SSK ni, itupn sebab katil puaka oren aku tu.

phm2 korg la aku dari which group kn, hee. doakan aku berubah, jd seorang

mukmin yg baek, ameen



5 comments:

ha ha ha..

sebab tu.. kadang2 aku dtg jenguk rumah korang sebelum solat jumaat.. n kebiasaannye lepas solat aku dtg jenguk.. ntuk memastikan semua gi solat.. aiseh.. masalah ummat tul..

p/s : aku nak tambah sket..

Masjid khutbah panjang, Masjid khutbah pendek

hehe.. antara sebab bebudak ni leh lambat gi masjid, or leh budget nak tido jap.. sebab ade masjid yg khutbah panjang.. n yg pendek.

so.. leh pilih.. nak solat awal.. or solat lambat sket.. hee.. besanye diorang akan pilih yg solat lambat.. konon nak dengar khutbah panjang2 la ye.. hee tapi sebenarnye.. bangun lewat. kui kui kui

13 June 2008 at 05:52  

errrr...btol2...xpe2,nati sng2 aku add point ko..huhu

13 June 2008 at 05:58  

bismillahhirrahmanirrahim
alhamdulillahirobbil alamin..(muqodimah doa)
Ya Allah Ya tuhanku, kau bantulah sahabtku Sufian dlm usahanya utk merubah diri beliau ke arah kebaikan,
kau tetapkan juga hati kami di atas jalan kebenaran, kau satukan hati2 kami dan jauhkan kami dr pecah belah serta malapetaka...aminnn....
Yan: aku doa kat ko ni..doa kat aku gak k..

13 June 2008 at 07:55  

owh~ macam2 perangai. teruskan usaha update blog~

13 June 2008 at 15:43  

haha...aku dh doa dh (dlm ati)

15 June 2008 at 10:03  

Newer Post Older Post Home